Euskara 'Erabiliaz' bizi nahi dugu

2022/11/24

Azken urteotan egin diren neurketa guztiek euskararen erabileran beherakada erakutsi dute, orokorrean adin tarte guztietan, baina bereziki gazteen artean. Euskararen ezagutza datuak goruntz doazela dirudien honetan, erabilera derrigorrez landu beharreko esparrua da.

Zentzu horretan, Euskalgintza Kontseiluak Erabiliaz egitasmoan parte hartzeko gonbidapena luzatu zigun, eta Armentia Ikastolako HH eta LH etapetan gonbidapenari baietz borobila eman genion. Egitasmoa Euskaraz Bizi Nahi Dut mugimenduaren baitan, sorkuntza bultzatzen duen ekimena da.

Hamaika ekintza edo ariketa garatu ditugu etapa eta maila ezberdinetan:

• HH2n 'Euskaraz Bizi Nahi Dut' marrazkiak eta abesti-dantza baten grabaketa.
  • HH3n AhoBizi dantza, euskarari buruzko errimak, Argitxoren agerraldia eta gaztainondoa.
  • HH4n Euskararen horma-irudia, Argitxoren bila (pista jolasa), Agitxoren ipuina, abestia eta urtebetetzea.
  • HH5n Argitxoren gaixotasuna sendatzeko erronkak, termometroa,... euskarazko abesti-dantzak.
  • LH1n Pirritx, Porrotx eta Marimototsen bideoa (Euskaraz Bizi Nahi Dut leloaren ingurukoa) euskaralagunekin lotu, ipuin musikatua.
  • LH2n Pirritx, Porrotx eta Marimototsen bideoa (Euskaraz Bizi Nahi Dut leloaren ingurukoa) euskaralagunekin lotu
  • LH3n euskararekin lotzen dituzten leku eta txokoen argazkiak gelara ekarri eta horien azalpena gela aurrean
  • LH4n euskarazko irakurmena sustatzeko lemadun txartelen sorrera
  • LH5n euskaraz bizitzea zer den, posible ote dugun eta egiten ote dugun... hausnarketa, argazki/bideoen bidez jasoak, eta murala.
  • LH6n Euskararen presentzia inguru hurbilean aztertzeko familiekin elkarlanean argazkiak atera eta taldekideekin diapositiba muntaia egin, ondoren gelakideen aurrean hausnarketaren berri emateko

Ariketa hauen guztien ostean Euskalgintza Kontseiluak hainbat opari bidali dizkigu ikasleentzat.

p1gikrab9o1k8a31gu4ubpcgkh4.jpg
p1gikrab9o1sdeha4sritgr2ba5.jpg
p1gikrab9pdpb113l1nvl1ei81och6.jpg
p1gikrab9pqtbl1rul7bo4em17.jpg

Araba Euskarazek ekintza ezberdinak antolatzen ari da jai handia iritsi bitartean. Horien artean, duela bi urtetik hona egiten duten Arabako Ikastoletako 5.
Euskadiko VII. Geografia Olinpiadan parte hartu dute ikastolako BATXI 2ko hamahiru ikaslek, lehen aldiz.
Apirilaren 8tik 19ra bitartean izango da Batxilergoa egiteko matrikulazioa.